יום שישי, 10 ביוני 2011

עוגת בננות בריאה וכה טעימה


עוגת בננה
לילה,
הבית שקט ושומעים רק את המקרר מזמזם
אני מתגנבת לשיש וגונבת עוד פרוסה מהטעים טעים הזה
עוד מעט אני אארוז את מה שנשאר בניילון נצמד
ומחר א. יקח את זה איתו למלצרים במסעדה

עוגת בננה

הטרנד עכשיו הוא שכל מאכל יהיה הכי הכי "פשוט"
באק-טו-בייסיק
שמתי קצת שמן זית ופלפל גרוס! נכון שזה מדהים?
אבל צריך להודות שזה נכון...

עוגת בננה

הנה תראו מה אפשר לעשות מכמה בננות חומות
לא הייתי אוכלת אותן ככה אם הייתי גוועת במדבר,
אבל תערבבו קצת קמח וסוכר- אני בעניין!!

עוגת בננה

הסיפור של המתכון הזה שוב מתחיל בגוגל אבל יש המצאות ושדרוגים
לפני חודש עשיתי ממוצע של כמה מתכונים שמצאתי בשיטוט
והיום החלטתי לערוך שינויים מאסיבים במתכון
יצא עוד יותר טעים
וקליל וכיפי ולא דחוס בכלל

עוגת בננה

אז אתם רושמים?
3 ביצים
חצי כוס סוכר חום
רבע כוס שמן קנולה
רבע כוס רסק תפוחים (או מיכל קטן מהסוג האורגני)
כפית מחית וניל יוקרתית
* * *
כוס קמח מלא - או רגיל
כוס קוואקר (הפתעתי אתכם!)
כפית אבקת אפיה
1/2 כפית קינמון
1/4 כפית הל
1/4 כפית מלח
* * *
3 כפות צימוקים/חופן
או שוקולד צ'יפס יוקרתיים 60% של מימונס
וכמובן:
3-4 בננות בשלות

אפשרות לשידרוג: 1/2 כוס קוקוס טחון

מה עושים:
משמנים תבנית אינגליש קייק
במיקסר על מהירות גבוהה מקציפים את הביצים ואחרי כדקה-שתיים,
כשהן מקבלות נפח מוסיפים את הסוכר בהדרגה,
מוסיפים את השמן, רסק התפוחים והוניל ומורידים מהמיקסר.
מערבבים את הקמח, הקוואקר, האבקת אפיה והתבלינים ומוסיפים לבלילה בתנועות קיפול.
מועכים את הבננות ומקפלים ביד לתוך הבלילה, וגם את הצימוקים
**לא לערבב יותר מידי -רק עד שהחומרים מתאחדים, כדי שהעוגה תהיה אוורירית.
אופים 40-45 דקות על 175
**מחישוב שעשיתי עולה שיש בערך 180 קלוריות בפרוסה עבה של אינגליש קייק

מי שם מים לקפה?


עוגת בננה


48 תגובות:

  1. אכן מסוג העוגות האהובות שבאים ליישר במטבח כל כמה דקות

    השבמחק
  2. עוגה נחמדה מאד, אבל מה עושים עם הקוואקר?
    הכנסתי אותו לבלילה כשנזכרתי בו, אבל נדמה לי שאפשר גם בלי, לא?
    תודה רבה!

    השבמחק
  3. הי!
    בעיקרון הקוואקר בא להחליף כוס קמח כדי שהעוגה תהיה יותר בריאה/מעניינת/קלילה. אז אפשר גם בלי אבל אז להוסיף כוס קמח.
    ותודה על ההערה. אתקן את ההוראות!

    השבמחק
  4. היי, הכנתי עכשיו את העוגה. שמתי חמוציות במקום הצימוקים ונראה לי שזה עבד יופי. בהחלט עוגה מצוינת, אחת הטובות שיצא לי לאכול.

    תודה :)

    השבמחק
  5. תודה שחזרת לספר איך יצא (:
    שמחה לשמוע שיצא טעים, גם לי יצא להכין את העוגה השבוע, בתבנית של מיני מאפינס- 18 דקות וזה מוכן- תענוג!

    השבמחק
  6. את רסק התפוחים מוסיפים עם הבננות או לפני?

    השבמחק
  7. את הרסק מוסיפים אחרי השמן לבלילה הראשונה. תודה על השאחה, אתקן את ההוראות!

    השבמחק
  8. תודה על התשובה:)

    השבמחק
  9. אהבתי את האפשרות להוספת קוואקר במקום חלק מהקמח וגם רסק תפוחים במקום יתר שמנים, בעוגה שאני מתכוונת להכין, נראה לי שזהו בסיס מצויין גם לעוגת גזר, וכדו'. תודה אפרת

    השבמחק
  10. היי
    המתכון מתאים מן הסתם גם לאפיה בתבנית מאפינס נכון ?-:)

    השבמחק
    תשובות
    1. מתאים מאד!! כמובן זמן האפייה מתקצר ל15-22 דקות - תלוי בתנור :)

      מחק
  11. איזה קוואקר? בתמונות זה נראה שאת מתשתמשת בכזה שמתאים לדיסה. האם אפשר גם עם שבולת שועל רגילה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן השתמשתי בשבולת שועל להכנה מהירה של קוואקר. לא ניסיתי עם אחרת, אבל אני מאמינה שיעבוד, אולי העוגה תהיה יותר קראנצ'ית.

      מחק
  12. Hi Efrat!
    Thank you for this lovely blog, i have already made your most delicious Quaker Cookies twice and now i would like to try this Banana bread, however one un-recipe-related question i have is: are you able to program the recipes in a way which would allow the readers to print them without needing to print the entire post? so that you could use one page and be more eco-friendly, instead of getting close to 10 pages just to get the recipe? if you could please look into that, that would be great! thank you so much and please continue to inspire us cooks :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אור, את לגמרי צודקת... אבל אני חוששת שהפלטפורמה של הבלוגר היא ממש "פשוטה" ולא מאפשרת אופציה כזאת.
      מה שאני עושה במקרים כאלה כדי לא לבזבז נייר זה פשוט מעתיקה את הטקסט של המתכון למסמך חדש ומדפיסה רק אותו... או שבהדפסה, ב preview, אני בוחרת אילו דפים להדפיס...
      בהצלחה...:)

      מחק
  13. איזה מתכון משגע!
    רק מה - אין לי מיקסר... :/
    יתפוס את אקציף ידנית?...

    השבמחק
  14. רבע כוס רסק תפוחים זה בערך 113 גרם? כי קניתי קופסאות קטנות של רסק תפוחים ואני לא יודעת אם זה מספיק או יותר מדי בשביל המתכון
    וגם מה ההבדל אם משתמשים ב3 בננות או ב4?
    תודה :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. 113 גרם זה בדיוק המיכל שהתכוונתי אליו
      3 בננות גדולות או 4 קטנות... בגלל שזו עוגה בחושה היא די זורמת עם שינויים ולכן אל תחששי, מקסימום זמן האפיה מתקצר או מתארך בכמה דקות.
      בהצלחה :)

      מחק
    2. יצא טעים, אבל לדעתי לא כדאי להשתמש בקמח מלא בנוסף לקוואקר כי אז תצא עוגה דחוסה מדי.
      בעיניי אפשר גם להוסיף כמה כפות סוכר לעוגה, במידה ולא מוסיפים תוספות מתוקות.. אבל בסך הכל עוגה ממש טובה!

      מחק
  15. עוגה מופלאה! אני הכנתי רק עם בננות ויצא מדהים! איזה כיף לפתוח כך את הסופ"ש. תודה! אן

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אן!
      שמחה שהצליח!
      סופשבוע נפלא (:

      מחק
  16. הי, למה הכוונה במחית וניל יוקרתית :) סליחה על הבורות..לא ירד לי האסימון.

    השבמחק
  17. מפנה אותך לעמוד הפייסבוק של הבלוג שם הרחבתי על העניין :-)

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=554081491295442&set=pb.292737054096555.-2207520000.1380448259.&type=3&theater

    השבמחק
    תשובות
    1. סליחה שאין אפשרות להכניס לינק חי... תצטרך להעתיק ולהדביק...

      מחק
  18. הכנתי ויצא מעולה.
    פעם הבאה אעשה עם גזר במקום בננות כמו שמישהי הציעה כאן.

    השבמחק
  19. במה אפשר להחליף את תמצית הוניל? אין לי דרך לקנות אותה ואני מעוניינת לאפות את העוגה

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר לוותר על התמצית וניל :)

      מחק
  20. היי. כשאת אומרת כוס את מתכוונת ל-200 מ"ל או 240 מ"ל?

    השבמחק
    תשובות
    1. הכוסות מדידה שלי הן של 250 מ"ל :-)

      מחק
  21. אפרת יקרה,
    אני מאוד רוצה לעשות את המתכון ללא ביצים ולרוב אני מחליפה ביצים ברסק תפוחים, אלא שכאן אני רואה שהוא כבר קיים במתכון. יש לך הצעה איך לעשות זאת?

    השבמחק
    תשובות
    1. בדיוק כשהכנתי אותה השבוע חשבתי לעצמי איך היא היתה יוצאת בלי ביצים.. מודה שלא ניסיתי, אבל נראה לי לגמרי אפשרי.. בא לך לנסות ולדווח?:)

      מחק
  22. נראה מעולה :)
    במה אפשר להחליף את רסק התפוחים?

    השבמחק
  23. הייי נראה נהדר ! יש לי כמה בננות במצב כמו שלך שאף אחד לא נוגע בהם .
    ואני אחת ששונאת לזרוק אוכל .
    אני יכין ויעדכן ! תודה !

    השבמחק
  24. הי
    מה עושים אם לא אוהבים בננות, במה ניתן להחליף? בעוד רסק תפוחים? כמה?
    תודה
    נילי

    השבמחק
  25. מתכון מעולה! חוסלה בהתלהבות. שמתי שלושת רבעי כוס סוכר חום כהה כי חששתי שלא תהיה מתוקה מספיק, חצי כוס שמן (אין לי רסק תפוחים), בלי הל (אין) והכפלתי את כמות השוקולד צ'יפס. 4 בננות גדולות. רכה ואוורירית למרות הקמח המלא. מסוכנת במיוחד לבעלי הנטיה ליישר (אני)..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה דורית על התגובה המפורטת (: אכן עוגה מסוכנת...((;;

      מחק
  26. אין לי רסק תפוחים בבית ויש בננות סופר-בשלות, לא יחזיקו מעמד עד ראשון.. במה אפשר להחליף?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר לרסק תפוח עץ
      או להוסיף רבע כוס שמן
      או אפילו עוד חצי בננה
      זאת עוגה מאד ״זורמת״ (;

      מחק
    2. תודה, אנסה :)

      מחק
  27. הי! הבלוג שלך מקסים! והספר החדש הוא אחלה מתנה לראש השנה!
    שאלה מצחיקה, יש לי בננות בהקפאה, ואני ממש רוצה להכין את המתכון מהר (ולפני שאוספת את הקטנה מהמעון..), יש דרך להפשיר אותן מהר?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. בננות מפשירות בשניות
      פשוט תמעכי אותן עם מזלג והן יהיו בסדר :)

      מחק
  28. מה הכוונה בלקפל את הבננות ביד?

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק- ניסוח לא טוב
      לערבב אותן בעדינות לתוך הבלילה

      מחק