יום רביעי, 1 בינואר 2014

פיצה פיצה פיצה - פוסט משותף עם הבלוג שירה אכילה

פיצה



אני אתחיל מהסוף:
איזה כיף זה להכין פיצה

וגם - איזה כיף זה להכין פיצה ביחד

פיצה

וכמה זה קל להכין פיצה!
והכי חשוב - כמה - כמה - כמה זה טעים לאכול פיצה שרגע קודם היתה כדור בצק שמנמן
ועכשיו היא נושאת את כל הטעמים האהובים עליכם, עם ירקות שהרגע קניתם.

ואם להיות פואטית:
לכל אדם יש פיצה

פיצה


בטח שאני אהיה פואטית!
זהו פוסט משותף עם שירה אכילה

חזרה להתחלה >>>

שבוע שעבר נפגשתי עם יובל מהבלוג "שירה אכילה"
אני עוקבת אחרי הבלוג שלו כבר מההתחלה

פיצה
וזה יובל:)


ליובל יש בלוג מעמיק ומקסים
והוא מצטט שירים שהוא אוהב
ומספר על תהליכים שהוא עובר
וגם - מצלם אוכל ומספר על אוכל בצורה כל כך חוויתית,

פיצה אננס


אני יודעת שאני צריכה לפנות כמה דקות טובות כדי לקרוא את הפוסטים שלו
ולהתחבר שוב לתקופה ההיא פעם שהייתי קוראת יהודה עמיחי לפני השינה
(ולא משוטטת באייפון)
וזה תמיד שווה כל רגע

פיצה אננס


מעולם לא נפגשנו עד יום רביעי שעבר,
אבל ברגע שנפגשנו - היתה לנו תחושה שאנחנו מכירים מאז ומתמיד
ובקלות שקענו לתוך שיחות ארוכות ואישיות

פיצה אננס


ומה יותר טבעי מאשר להפגש עם חבר ותיק - אצל הירקן?
לקנות עשבי תיבול, המון ירקות
ואת האננס הכי יקר בכל פאקינג ישראל (תסלחו לי - כן)

פיצה קלאסית


משם עברנו למטבח והכיף האמיתי התחיל
ובינינו לכל סיפור שמשתתף בו בצק חייב להיות סוף טוב
יחד הכנו שלל פיצות

הכנו = יובל הכין ואני נהנתי להסתכל ולצלם

פיצה


זה נורא כיף להכין אוכל ביחד עם מישהו
ובמיוחד פיצות - שמוכנות ממש מהר ועובר זמן קצר מאד
מהרגע שמתכננים ועד שטורפים בצק פריך גדוש ירקות

יובל - אני מחכה לחופשת מולדת הבאה שלך - וי האב א-דייט!

פיצה


קצת על הפיצות:

מה שחשוב לדעתי הוא שתכינו פיצה לפי האהבות והטעם האישי שלכם - 
הבצק של הפיצה יקבל באהבה כל מה שתניחו עליו
והתנור ירעיף עליו חום שיחבר ביחד את הכל למשהו טעים

פיצה


הייתי הולכת לפי הכלל:
גבינה + 3 סוגים של ירקות/פירות + עשבי תיבול טריים + זילוף שמן זית = הצלחה

התחלנו עם המתכון לבצק של הילה "ביסים" וקצת שינינו את הקמחים
אצל יובל תוכלו למצוא מתכון אחד
וכאן יש מתכון לפיצה עם 100% קמח כוסמין - החלטנו להמר על כל הקופה - וזה לגמרי הצליח!
הבצק היה פריך וטעים - לא בדיוק הטעם הרגיל של בצק פיצה, 
אבל מי שאוהב וכבר הכניס את קמח הכוסמין לתפריט שלו - יהנה מהשילוב!

פיצה


לי היתה פנטזיה על פיצה עם אננס ויחד איתה שילבנו גם בצל ופלפל אדום ועלי אורגנו טריים
אצל יובל תמצאו מתכון לפיצה לבנה עם זוקיני, פטריות ועלי בזיליקום טריים
ולסיום הכנו את הפיצה הקלאסית עם רוטב עגבניות של עצלנים, עגבניות טריות, גבינה וכמובן בזיליקום

כמה - כמה שזה היה טעים

ועכשיו - קצת סדר - הנה המתכונים:

* * * רגע-רגע-רגע * * *

הזדמנות חגיגית לאחל לכם שנה טובה-טובה,
מלאת פיצות ועוגות שוקולד
וגם קמח כוסמין, ירקות טריים ואננס!

אפרת

*כוכבית*
אפשר לקנות את כל התמונות מהבלוג, ממוסגרות או ללא מסגור וגם בפורמט של גלויה! :)
ממש כאן: סובינירים <--


- - - - - - 8<- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

פיצה אננס / פיצה מרגריטה


לבצק:
(מספיק ל 2 פיצות עגולות בינוניות - שממלאות כל אחת כמעט תבנית של תנור)

2 כוסות קמח כוסמין מלא
רבע כפית סוכר
חצי כפית מלח
כפית ורבע שמרים יבשים
חצי כוס מים חמימים
כף שמן זית

הכנת הבצק
במיקסר עומד עם וו לישה
מניחים את כל החומרים היבשים 
מפעילים את המיקסר על מהירות נמוכה ומערבבים מעט
מעבירים למהירות בינונית ומוסיפים את המים בהדרגה
מוסיפים גם את כף השמן
אם הבצק נראה לכם יבש מידי ולא מתאחד - אפשר להוסיף עוד כף שמן זית או כף מים
אם הוא רטוב מידי - להוסיף כף קמח

לשים על מהירות בינונית כחמש דקות
אחרי חמש דקות מעבירים את כדור הבצק למשטח מקומח קלות ולשים עוד כדקה על מנת ליצור כדור

אין לכם מיקסר?
שימו את החומרים היבשים בקערה גדולה - ערבבו - וצרו גומה במרכז
שופכים לתוך הגומה את המים והשמן ומתחילים לערבב בכף גדולה
כאשר הבצק מתחיל להתאחד מוציאים אותו למשטח מקומח ולשים עד שנוצר בצק חלק, אחיד ונעים למגע (לא דביק)
לשים כחמש דקות

מניחים את כדור הבצק החמוד במקום חמים מכוסה בניילון או במגבת (אפשר לזלף עליו מעט שמן זית)
טריק ידוע לימי החורף הקרים: מחממים תנור ל 50 מעלות.
כשהתנור חם מכבים אותו ומכניסים לתנור הכבוי את כדור הבצק (על מגש) מכוסה.

כעבור 40 דקות - שעה - הכדור הכפיל את נפחו 
מחלקים את הבצק לשני כדורים קטנים
הבצק ממש קל לעבודה, הדבר החשוב הוא לא להתעסק איתו יותר מידי.
"פותחים" את הכדור מהמרכז לחוץ עם מעט קמח על משטח העבודה.
מעצבים את הבצק לצורת עיגול. העובי צריך להיות דק - כמה מ"מ,
על מנת לקבל פיצה פריכה שתהיה מוכנה בזמן קצר.
מניחים על נייר אפייה על תבנית של תנור

מחממים תנור ל 220 מעלות
(אם יש לכם אבן שמוט - כמובן - זה המקום להשתמש בה - לנו לא היה)

חומרים לפיצה אננס: 
[לפי סדר ההנחה על הבצק]
50-100 גרם מוצרלה פרוסה לפרוסות דקות
חופן גדוש פרוסות אננס דקות - מאננס טרי או משימורים (חבל - למה שימורים?)
חצי פלפל אדום פרוס לפרוסות דקות
רבע בצל סגול פרוס לעיגולים דקים
חופן נדיב של עלי אורגנו טריים
מלח ופלפל שחור

כאן המקום להוסיף כל תוספת שאתם אוהבים - פרוסות נקניק, זיתים שחורים, גבינה בולגרית…

מזלפים שמן זית בנדיבות על הכל
מכניסים לתנור הלוהט ל7-10 דקות
כדאי לעמוד ליד התנור ולשמור על הפיצה שלא תישרף :)

חומרים לפיצה קלאסית (מרגריטה):
רוטב עגבניות מהיר:
קונים קופסת שימורים של עגבניות מרוסקות מאיטליה - משהו טוב ואיכותי (לא רכז עגבניות)
משתמשים בכחצי כוס רוטב + שן שום גדולה כתושה + מלח ופלפל בנדיבות
50-100 גרם פרמזן מגורד גס
2 עגבניות בשלות פרוסות לעובי בינוני
חופן נדיב של עלי בזיליקום
זילוף נדיב של שמן זית
(וכמובן - זיתים, פטריות וכל מה שיש בבית)
ושוב - לתנור - שבע-עשר דקות וזה מוכן



פיצה לבנה
פיצה לבנה עם זוקיני ופטריות




35 תגובות:

  1. וואו וואו וואו וואו וואו. קראתי בנשימה אחת ואני חושבת שזה הפוסט שהכי עושה חשק לפיצה ביקום. הצילומים מרהיבים, לא פחות, ובא לי לתלות את כולם עכשיו במטבח שלי. הכי מפגש פסגה היה לכם! ועכשיו רצה לקרוא את הפוסט אצל יובל :)

    נטלי

    השבמחק
  2. ואו. ואו. ואו. *מחיאות כפיים*
    אין על התמונות האלה :)

    השבמחק
  3. כבוד גדול הוא לי שמכל הפיצות בעולם בחרתם בשלי... הכל נראה נפלא..
    שתהיה שנה נהדרת!
    הילה

    השבמחק
  4. כמה שאני רוצה משלוח של הדבר הזה עכשיו

    השבמחק
  5. יואוווו איך בא לי ביססססססס!
    בהחלט, לכל איש יש פיצה

    מתה על הבלוג של יובל
    ומטורפתתתתת על הבלוג שלך
    וביחד היה ברור שזה יעבוד בצורה מושלמת

    אז חוצמזה שהכי עשיתם לי חשק היסטרי להכין פיצה עכשיו והרגע,
    מאוד אהבתי את שילובי הטעמים שלכם שנשמעים מושלמים
    ואפילו הייתי מקריבה מעצמי ונוגסת בפיצת כוסמין P:

    שנה טובההההההה

    השבמחק
  6. ואווו אפרת, איזה יופי, וכמה שבא ליפיצה עכשיו...

    השבמחק
  7. נראה מדהים, ונדמה לי שאני אפילו מצליחה להריח. איזה כיף לדעת שהבנות שלי הן לא הסוטות היחידות שאוהבות את הפיצה שלהן עם אננס.
    תודה על פוסט מעורר ושנה מצויינת

    השבמחק
  8. נראה ממש ממש טעים, ובצק קריספי במידה בדיוק כמו שאני אוהבת. עשית לי חשק לפיצה!
    לגבי האננס - יותר יקר ממה שאני קניתי השבוע, קשה לי להאמין שאפשר למצוא. פאקינג 35 שקלים לאננס קטן יחסית (אצל ירקן ליד הבית ברמת השרון). אני סקרנית לדעת כמה את שילמת עליו...

    השבמחק
    תשובות
    1. אל תגלי לאף אחד - אננס בינוני בגודלו (ןבטעמו) עלה 60 שקל!
      0-:

      מחק
    2. אבל, אבל... כבר שבועיים רצופים שאני קונה בשוק מחנה יהודה (בשוק המרכזי, בסטה עלומה) אננסים נהדרים, עסיסיים ויפיפיים ב- 32 ש"ח לאחד. לכו לראות! זה בריא

      מחק
    3. ובחצי חינם בהוד השרון הוא עולה 25 ש"ח ואני מתקמצנת.
      אולי עכשיו כשאני רואה את המחירים האחרים אפסיק להתקמצן.

      מחק
  9. נהדר כמובן , איך לא ? עם שתי פצצות כישרון כאלה . עם כוסמין כבר אכלתי , איכשהו העובדה שזה בריא , עושה לי את זה טעים יותר . כבר עוברת ליובל
    תודה
    חיה

    השבמחק
  10. יואוווווו !!! תשמרי לי ביס מהפיצה עם האננס בבקשה!!

    השבמחק
  11. נחמד לגלות שיש עוד אנשים שבוחרים לשים אננס על הפיצה שלהם :-)
    התמונות מדהימות ועושות חשק..

    השבמחק
  12. תודה לכולכם על התגובות ::))

    השבמחק
  13. מי מערבב בצק בכף.אין כמו ללוש בידיים...

    השבמחק
    תשובות
    1. רק בהתחלה, כדי לאחד בין המים לקמח.
      אבל בהחלט הכי כיף ביד!

      מחק
  14. בזכותכם יצאה לפועל חגיגת פיצה- ניסינו גם עם קמח לבן וגם עם 100% כוסמין ושני הגירסאות יצאו מעולות!

    השבמחק
  15. היי אפרת, אפשר להשתמש בשמרית לבצק, במקום שמרים יבשים? אם כן - בכמה? והאם צריך לעשות משהו בשלבים אחרים? תודה רבה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. 1 שקית שמרית (50 גרם) = 1 קובייה שמרים טריים (50 גרם) = 2 כפות שמרים יבשים (17 גרם)

      אבל! - צריך לערבב את השמרים עם המים הפושרים והסוכר ומעט קמח ולהמתין חצי שעה.
      בקיצור- יותר קל ונוח לעבוד עם שמרים יבשים :)

      מחק
  16. הו וואו הו וואו הו וואו. וואו? אמרתי כבר. פוסט מהמם ביופיו והמתכון ינוסה בהזדמנות הראשונה. תודה!

    השבמחק
  17. הי, הפוסט שלך מעורר חשק! יש לי קוביית שמרים טריים, מה צריך לעשות אחרת? אשתמש בקמח כוסמין. תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. הי כרמל
      תראי את התשובה שכתבתי לפני שתי תגובות (:
      בהצלחה!

      מחק
  18. היי, אפשר להמיר את קמח הכוסמין לקמח שיפון / מלא?

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט אפשר, הייתי משתמשת בחצי מלא חצי רגיל כדי שלא יהיה בצק דחוס מידי. כמו כן צריך לשים לב לכמות המים. לדעתי יהיה צורך בעוד רבע כוס מים. הוסף את המים בהדרגה.(:

      מחק
    2. תודה, ינוסה בקרוב.

      מחק
  19. הי אפרת, זה נראה טעים בטירוף.
    אני טבעונית ולא אוהבת את תחליפי הגבינה ה"פלסטיקיים", האם זה יוצא טעים גם בלי גבינה?

    השבמחק
    תשובות
    1. בטוח שזה יהיה טעים בלי גבינה :)

      מחק
  20. אתם לא קמצנים בכלל!
    אננס בסופרמרקט באתר סקי בצרפת (רחוק מאוד מכל מקום שמגדל אננסים) עולה 3.5 יורו

    השבמחק
  21. היי אפרת,האם אפשר להכין את הבצק יום קודם ולשמור במקרר ורק למחרת לאפות?

    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, אפשר. חשוב לעטוף את הבצק היטב בנילון נצמד ולשמור במקרר (:

      מחק
    2. תודה אפרת,אחלה בלוג

      מחק